L'elecció dels delegats:

Són escollits i escollides mitjançant una votació secreta. Cada persona pot votar a un màxim de dos representants. Cada classe tindrà dos delegats, amb les mateixes funcions, drets i deures. El millor moment per fer l'elecció és al cap d'un mes d'haver començat el curs escolar, ja que l'alumnat es coneix millor entre ells i elles. Han de ser escollits o escollides d'entre un grup d'alumnes que s'hagi presentat VOLUNTARIAMENT per ocupar aquest càrrec.
Si dues terceres parts de la classe veuen que els seus representants no exerceixen correctament les seves tasques, podran sol·licitar al monitor o monitora de fer un nou procés electiu

Funcions dels delegats:

1. Representar i fer arribar l'opinió del grup classe davant les diferents instàncies del menjador: monitors i coordinadora.
  2. Ser l'interlocutor o la interlocutora entre el monitor/a i l'alumnat, en tot allò que afecti al grup.
  3. Exposar al monitor o monitora i a la coordinadora els suggeriments proposats que afectin a la classe.
  4. Assistir a les reunions de delegats i delegades convocades pel centre.
  5. Informar als companys i companyes dels acords presos a les reunions.
Drets dels delegats:

• Té dret a rebre suport del monitor o monitora, i ser respectat o respectada pels membres de la classe en l'exercici de les seves funcions.
  • Té dret a la informació sobre el que passa a la classe i pugui afectar al grup i tenir la oportunitat d'aportar propostes de millora sobre el rendiment o les relacions interpersonals de la classe.
  • Té dret a proposar solucions als conflictes que s'esdevinguin amb alumnes de la classe o del grup sencer, sempre i quan afectin a la globalitat del grup o no siguin considerades com a faltes greus.
  • Té dret a poder convocar reunions amb l'alumnat que representa, previ acord amb el monitor o amb  la monitora, per tal de fer-los consultes i informar-los. Sempre en hores del servei de menjador.
  • Té dret a presentar, per escrit, queixes raonades, a fer propostes de millora i a rebre la resposta argumentada, per escrit, en un màxim d'un mes.
  • Té dret a presentar la dimissió davant de la classe i el monitor o la monitora, justificant-la amb un motiu raonat.
  • Té dret a establir un contacte més proper amb la coordinadora del centre per tal de poder millorar certs aspectes tractats dins les assemblees amb la classe.

Deures dels delegats:

• Té el deure d'exercir el seu càrrec amb la màxima responsabilitat.
  • Té el deure d'informar sobre les activitats que es desenvoluparan en el menjador.
  • Té el deure d'escoltar als companys i les companyes de la classe.
  • Té el deure d'informar en les reunions i assemblees de les decisions que haurà hagut de prendre sempre d'acord amb les necessitats de la classe.
  • Té el deure de fomentar el diàleg en els conflictes que sorgeixin en el grup.
  • Té el deure d'assistir a les reunions que periòdicament convoca la coordinadora del menjador.
  • Té el deure de relacionar-se de forma responsable amb el monitoratge i coordinadora sobretot, quan es presentin situacions conflictives en el grup.
  • Té el deure de reunir-se dos cops per trimestre amb la coordinadora i totes les reunions extraordinàries convocades per una d'ambdues parts.
Tot seguit us presentem els delegats i delegades de cada classe.
Moltíssimes gràcies nois i noies per la vostra participació.

Nil i Tanit de 1r

Mario i Ksenia de 2n