Hem començat a fer ioga!

Aquest 1r trimestre començarem amb grups de P4 fins a 2n.

Per què és tan bo que els nens i nenes facin ioga?

El ioga és una disciplina que treballa ment i cos a parts iguals. De fet, regula la relació entre ambdós i aporta un major control sobre nosaltres mateixos.

Com funciona una classe de ioga infantil?

Les classes de ioga per nens són completament diferents que la dels adults. Tot i que els objectius són els mateixos, les tècniques no ho són gens, perquè tot es fa jugant! Amb cançons, balls, o també amb dibuixos i pintures. Tot això, ben pensat i organitzat per als més petits, pot servir per fer ioga. El més important és que guanyen control sobre el seu cos i sobre les seves emocions i que passen una bona estona.

Quins són els beneficis del ioga en els nens i nenes?

1. Control del cos.
2. Control i domini de la ment.
3. Millora l'autoestima.
4. Canalització de l'energia.

On i quan ens fa?
Les sessions es fan al gimnàs. Primer els nens i nenes juguen i a les 14.20 hores (aprox.) ens preparen per començar una prèvia relaxació.

Com ho fem?
Primer de tot sempre comencem estirant-nos al terra amb la panxa a l'aire i tot seguit la monitora posa música relaxant. Ens estirem i durant uns 2 minuts ens preparem per començar tranquils i tranquil·les la sessió.

Tot seguit us expliquem com ho fem els nens i nenes de P4 fins a 1r:

Aquesta és la "Ruleta del ioga".  Tenim un dau gegant i escollim un nen o una nena per llançar-lo i depèn del número que surti, farem la postura que toca.

Voleu veure com de bé ho fan? Aquí us deixem una petita mostra.

Tenim moltes postures per fer... I cada dia que ens toqui ioga aprenem unes quantes...

I ara toca explicar i ensenyar com ho fem els nens i nenes de 2n!

Tenim unes 42 targetes de diferents postures de ioga. Estan plastificades. La monitora n'agafa tantes com parelles hi hagin en el grup. Les reparteix per tot el gimnàs boca avall. A la senyal, cada parella haurà d'anar a buscar una tarja i mira quina postura li ha tocat fer. Primer la farà un i després l'altre, així d'aquesta manera ens podem ajudar per fer-la bé.

Aquí teniu una petita mostra d'algunes de les 42 targes de postures que podem apendre  a sota algunes fotos dels nens i nenes de segon fent-les! Ho van fer molt bé!

Una vegada totes les parelles ja han fet les postures, s'asseuen fent una rotllana i cada parella haurà de tenir a les seves mans una tarja. Aleshores, la monitora els anirà preguntant a cada parella:

a) Quina postura teniu vosaltres?

b) Sabeu com es diu aquesta postura?

c) Us ha costat fer-la?

d) Sabeu quines parts del cos heu estat treballant mentre feiu aquesta postura?

En aquesta última pregunta i mitjançant aquestes fitxes, que tot seguit us ensenyem, els hi expliquem les parts del cos que han estirat, enfortit o tonificat. Així d'aquesta manera, els nens i nenes prenen consciència dels beneficis que té fer bé una postura.

I això és tot! Ens agradaria molt saber la vostra opinió i valoració d'aquesta activitat, així que si us animeu petits i grans, podeu accedir fent un click en el botó d'abaix. Moltes gràcies.

Fem comecocos de ioga!!

Us volem ensenyar uns comecocos que estan pintant els nens i nenes de P5, 1r i 2n.

Primer i abans de començar a fer l'activitat, els hi donem a tots els nenes i nenes el seu comecoco perquè el pintin.

I què fem amb el comecocos? Ens posem per parelles i juguem amb ell.

Com ho fem? Primer comença un de la parella escollint un número i després un color.  Destapem el color escollit i apareix una figura de ioga que aquest/a nen/a haurà de fer durant 10 segons. Després es canvien els papers. Al cap d'una estona, la monitora demana un canvi de parella.

Tot això ambientat amb música relaxant i amb to de veu suau.

Els nens i nenes de 3r i 4t també tenen el seu comecocos però amb postures una mica més complicades.

A ioga també ballem!!

Un dels objectius que ens hem proposat quan fem ioga amb els nens i nenes és que ho facin a través del joc. Volem que s'ho passin d'allò més bé! I de veritat que ho estem assolint perquè estem fent sessions on combinem una mica de tot.

Ara us ensenyem una petita mostra d'una sessió de ball:

En aquesta sessió els nens i nenes aprenen a:

- Controlar el seu cos davant d'un estímul.

- Diferenciar entre el moviment i la pausa.

- Treballar l'equilibri

- Diferenciar entre soroll i silenci.

Els hi ha agradat moltíssim i  s'ho s'han passat pipa!!